Print produktark

FMS 80mm Dasault Rafale EDF PNP

Handle nå, del opp eller betal senere. Walley Les mer
kr 7.295,-
Priser eks. mva
3|4|499
VareID: 60147, Produktnr: FMS131P
LoadWalleyWidget
Produktinfo
Anbefalt tilbehør
Deler
Tips en venn
Anmeldelser

Produktinformasjon

PNP (Plug n Play)
80mm EDF Vifte
Råtøft design!
FMS kommer her med Dasault Rafale med 80mm vifte! Modellen har et tøft skalalikt design med retract understell, dekaler og misiler, modellen har til og med funksjonelle canards! Rafale leveres som PNP som betyr at du trenger radio m/mottaker, batteri, lader og kompatibel ladekabel.

Anbefalt tilbehør

PS! Produkt kan avvike fra video.Les merKlippet er lagt til som relevant opplysning til produktet, men er ikke nødvendigvis identisk. Innhold i en produktvideo, testvideo eller et review kan avvike fra produktet som selges. Dette kan gjelde farger, spesifikasjoner, versjonsforskjeller, regionsforskjeller m.m. Det er produktets navn, beskrivelse og bilder du skal forholde deg til ved kjøp av varen.

OK
FMS  80mm Dasault Rafale EDF PNP


FMS  80mm Dasault Rafale EDF PNP

Foam

Fordelene med foam er lav vekt, lett å lime og teipe sammen etter krasj, samt generell robusthet kontra ordinær balsa. Den lave vekten fra bruk av foam og karbon, kombinert med et heftig motoroppsett bestående av en 3280-motor og 100A ESC gir en enestående flyopplevelse.
Spesifikasjoner
Vingespenn974mm
Lengde1409mm
Vekt flyklar3280g
Motor3280-2100KV
ESC100A
Servo 7x 13g MG Servo & 2x 9g Servo
Motorsystem80mm EDF Vifte (12-blads)
MonteringstidCa. 10min
Batteri6s 4000-5000mAh m/EC5-kontakt
FunksjonerSideror/Høyderor/Balanseror/Retracts/Flaps/Cardans


FMS  80mm Dasault Rafale EDF PNP

Nødvendig tilbehør

  • Radio og Mottaker med 6+ kanaler
  • 6s 4000-5000mah LiPo m/EC5-kontakt
  • Kompatibel lader
  • Kompatibel ladekabel


  • PS:
    Merk at dette flyet har blitt levert med gyro tidligere men det følger ikke med gyro i denne pakken. Reflex V2-gyro kan kjøpes i tillegg for de som ønsker det.

    Anbefalt tilbehør

    SkyRC E680 12/220V 80W Computerlader
    3|259|235
    kr 699,-
    Bronto Lipo-Safe Bag 30x23cm (L)
    3|487|523
    kr 129,-
    SkyRC S100 Neo Computerlader AC100W/DC200W
    3|167|235
    kr 699,-
    FMSREF002 Reflex V3 Stable Flight Controller
    3|51|937
    kr 299,-
    6s 4500mAh - 45C - Gens Ace EC5
    3|5|259
    kr 1.295,-
    Fuse Ladekabel - EC5
    0|0|206
    kr 97,-
    6s 5000mAh - 45C - Gens Ace G-Tech EC5
    0|0|259
    kr 1.595,-

    Produktanmeldelser

    Nydelig i lufta - men sliter litt med dårlige
    Bruker ga kun karakter
    22.09.2025 av Raymond
    Flyr helt nydelig etter at jeg endelig fikk skikk på den. Var først en "pain in the ass" modell, den første måtte jeg returnere pga dårlige gjenger i monteringsfestet til canard vingen. Den andre, stoppet motoren på i lufta, fikk landet pent på jordet uten skader. Tok ut FMS kontrollboksen og satt inn en Spektrum 10 kanals mottaker med AS3X+ gyro, koblet om alle kabler da en servokabel røyk i vingen. Enormt lettpåvirkelig sideveis pga den korte avstanden mellom nesehjul og hovedhjul, samt kort avstand mellom hovedhjulene gjorde at det ble nødvendig å gyrostabilisere nesehjulet for å få den til å "tracke" rett nedover stripa. Dårlig løsning på nesehjulsretrakt gjør at nesehjulet innimellom ikke vil inn eller sliter med å komme ut. Dette løser seg som regel med å gi fullt høyre sideror idet man trekker hjulene inn eller ut, men ikke ønskelig på en modell som i utgangspunktet flyr ganske fort å måtte tenke på slike ting. Nesehjulsluka er tatt av de den blokkerer nesehjulsstyringen idet ma trekker opp hjulene, hjalp med problemet å ta av den. Etter mye om og men fikk jeg den til å fly kjempefint, men det krevde litt modifikasjoner som 3D printede ekshaust nozzles, og koblet helt vekk kontrollboksen fra FMS. Da har jeg ingen "crow" setting, hvilket dette flyet klarer seg helt fint uten. Kommer inn med high nose som bare det og er vanvittig morsom å fly etter jeg fikk skikk på den men det tok litt arbeid å få den til å fly både sprekt nok, roe den nedover stripa og trene på å fly den med high AOA uten å være redd for å ikke ha nok motorkraft/få motorstopp i lufta. Skiftet også ut ESC til en Spektrum Avian 100amp fra en vraket E-flite 90mm viper. Det hjalp betraktelig på ytelsen. Dårlige dekk, løsner fra felgen om man flyr på et litt fast men ujevnt underlag. (Ikke gress). Anbefales ikke for en som ikke har løst noen problemer i sin tid som modellflyger. Kunne med fordel kommet i en versjon 2 med følgende oppgraderinger: Bedre løsning på nesehjulsstyring vs retract. Bedre cable management, mer kunne ligget under treplaten i bunn. Det er ønskelig med plassering av mottaker langt mot front for å kunne plassere batteriet så langt bak som ønskelig, derfor ville det vært bra med bedre cable management og lange kabler helt til front av cockpit samt bedre plass til batteri. Hadde gjerne også helst sett at canards ikke hang sammen og dermed kun brukes med høyderor, men kunne med fordel vært splittet slik som f.eks Freewing´s Jas-39 Gripen, med en servo pr side. Modellen er vanvittig morsom å fly og flyr kjempebra etter alle modifiseringer jeg ble nødt til å gjøre, men det tok litt tid å få den flybar. Men når den først ble det er den til gjengjeld helt fantastisk i lufta, og kommer inn til high nose landinger som bare det. Gikk fra å være en modell jeg nesten ikke fikset til å bli favorittflyet mitt etter modifiseringer og noen tips fra andre modellflygere i klubben og mye justeringer. Dårlige løsninger og litt "rar" byggekvalitet trekker desverre ned helhetsinntrykket. Kjempegode flyegenskaper både i høy og lav fart og fantastisk mye glede og moro i lufta trekker opp. Lander derfor på en solid 3-stjerner på et fly som lett kunne fått terninkast 5 om ikke løsningene til FMS var litt heller i så-som-så klassen på denne.
    Dette hjalp meg
    Viser 1 / 1 tilbakemeldinger
    Gi din tilbakemelding

    Flere så også på