Print produktark
Ikke lenger lagerført
Årsak kan være at produktet er utgått fra leverandør, erstattet med ny vare, eller har hatt for liten etterspørsel. Eventuelle spørsmål kan rettes til kundeservice.
Produktinfo
Tips en venn
Anmeldelser

Produktinformasjon

Her er erstatteren til ZDZ 80RVJ! Nå har ZDZ fått hele 92cc ut av en ensylindret motor og klart å holde vekten veldig lav. Bare 50gram er lagt til samtidig som motorvolumet er økt hele 15%. Motoren kan dra en 28tommers propell. Skal man ha motoren inverted trenger man header pipe til RV-J (K21116), to ganger Clasp 38k (K90170) og teflon coupler 38/30 (K90107)

Noen velger å bruke denne motoren på 100cc fly, her sparer man mye vekt i form av en enkel sylinderutforming samt at man bare trenger en potte. Samtidig som man sparer vekt går også kostnaden betraktelig ned!.

Super strong two stroke 90ccm class gas engine with procesor controlled ignition unit.This engine is based on famous 80RV-J , but it has many changes in crankcase, crankshaft, piston, and cylinder cooling surface bringing the best power you can get in its class.Fuel intake of this engine is managed by rotary valve which contrary to the usual reed valve system allows much more precise controll over the timing and same time brings much longer lifetime without need to change reed valves.
Specs
  • Displacement 92cc
  • Bore 50,5mm
  • Stroke 46mm
  • RPM Range 1000-8500 RPM
  • Horsepower TBA
  • Weight 2050g bare w/plug
  • Ignition Processor controlled 4.8-7.0V
  • Fuel/Ratio Premium Gas mixed 35:1 ( 32:1 Break in )
  • Recommended twinblade propellers: 26x14, 27x12, 28x12
  • Recommended three blade propellers: 26x12,27x10-12

    PS: Motoren har metallfarget kjøletopp, ikke sort som det er på mange bilder.
  • Flere så også på